Home › South Carolina
South Carolina Take-Home Pay Calculator (2026)
South Carolina has a progressive income tax. This page uses a simplified estimate of roughly 5.5% of taxable wages while we finish adding its full brackets.
Estimated take-home
$4,789
per month
Effective rate 23.4%Marginal rate 27.5%
- Take-home$4,789
- Federal income tax$639
- Social Security$388
- Medicare$91
- State tax$344
State tax for this state is a simplified estimate and may be off by a few hundred dollars.
2026 federal rules, 2025 South Carolina rules. Excludes local/city taxes. Not tax advice.
South Carolina take-home pay by salary (single filer)
| Salary | Take-home / year | Per month | Total tax | Effective rate |
|---|---|---|---|---|
| $30,000 | $24,635 | $2,053 | $5,365 | 17.9% |
| $40,000 | $32,120 | $2,677 | $7,880 | 19.7% |
| $50,000 | $39,605 | $3,300 | $10,395 | 20.8% |
| $60,000 | $47,090 | $3,924 | $12,910 | 21.5% |
| $70,000 | $54,225 | $4,519 | $15,775 | 22.5% |
| $75,000 | $57,468 | $4,789 | $17,533 | 23.4% |
| $80,000 | $60,710 | $5,059 | $19,290 | 24.1% |
| $90,000 | $67,195 | $5,600 | $22,805 | 25.3% |
| $100,000 | $73,680 | $6,140 | $26,320 | 26.3% |
| $120,000 | $86,650 | $7,221 | $33,350 | 27.8% |
| $150,000 | $105,541 | $8,795 | $44,459 | 29.6% |
| $200,000 | $137,927 | $11,494 | $62,073 | 31.0% |
| $250,000 | $169,432 | $14,119 | $80,568 | 32.2% |
Frequently asked questions
Does South Carolina have a state income tax?
South Carolina has a progressive income tax. This page uses a simplified estimate of roughly 5.5% of taxable wages while we finish adding its full brackets.
How much is $75,000 after taxes in South Carolina?
A single filer earning $75,000 in South Carolina takes home about $57,468 a year ($4,789 a month) in 2026.